Kvar till nyår.

Välkommen till STRUTSNYTT.

Varför betala skatt och avgifter i ett land som saknar välfärd?

Kontakta STRUTSNYTT - strutsjagarn (at) live.se


Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 13 maj 2010

Försäkringskassan är omänsklig.


MALUNG. Handläggare och chefer på försäkringskassan gömmer sig bakom paragrafer och regler. Välfärdsapparaten är helt förstör och ingen inom vare sig arbetsförmedlingen eller försäkringskassan lyssnar på dem som behöver hjälp. Det var så här alliansregeringen ville ha det. Nu har de skapat ett samhälle där den vanliga människan åsidosätts. - Men, Dumrik förgöraren Reinfeldt håller i alla fall "ordning och redan i de offentliga finanserna". Usch, viket hemskt land Sverige har blivit.

I Aktuellt fall handlar det om mamman Sussanne johansson som endast får 1200 kronor i månaden för att vårda sin son dygnet runt som lider av leukemi. Det är 40 kronor/dygn eller 2 kronor i timmen.

Områdeschefen, Ingo Tengerby på FK vill inte kommenterar enskilt fall men anser att beslutet är rätt. Sussanne befinner sig i moment 22. När Sussanne besökte arbetsförmedlingen för att skriva in sig blev det kalla handen. Enligt dem uppfyller ej Sussanne kravet om att stå till arbetsmarknadens förfogande eftersom sonen är alldeles för sjuk.

- Dalarnas Tidningar -

- I det kaos som uppstod när Mathias blev sjuk för två år sedan så var det mesta upp och ner, både socialt och ekonomiskt. Jag missade att betala avgiften till a-kassan och blev avnoterad. När jag nu kommer till arbetsförmedlingen så har jag fått beskedet att jag inte uppfyller deras krav om att stå till arbetsmarknadens förfogande, eftersom jag måste ta hand om min svårt sjuke son, säger Susanne Johansson.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar