Kvar till nyår.

Välkommen till STRUTSNYTT.

Varför betala skatt och avgifter i ett land som saknar välfärd?

Kontakta STRUTSNYTT - strutsjagarn (at) live.se


Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 20 augusti 2010

S-Politiker hos kronofogden.

MUNKFORS. Björn-Olov Hallberg, Socialdemokrat och kommunalråd, hade i början av juni en skuld till kronfogden på närmare 54 000 kr, vilket framgick när en nyhetsbyrå gjorde en sammanställning över politikers skulder. Bland annat hade Hallberg en hyresskuld på 12 700 kr, en obetald telefonräkning på 1100 kr och kontokortsskulder på sammanlagt 41 000 kr. Kort efter att sanningen nådde ut till allmänheten reglerade Sossen sina skulder hos kronofogden. Det låter definitivt som Hallberg hade tänkt låta saken bero, i hopp om att allt en dag skulle glömmas bort. Politiker kan ju göra lite som de vill, att bryta mot regler och förordningar är dessvärre mycket vanligt bland landets förtroendevalda. Hallbergs lön: 38 819 kronor i månaden.


- NWT -

– Under våren försökte jag få hop pengarna men i ivern att kunna betala drog jag i stället på mig fler skulder, säger Hallberg.

Förklaringen till att han hamnade i skuld är att han gillar att resa och uppleva nya kulturer och platser.

– Jag reser mycket, det är min konsumtion. Det är till detta jag använt och använder mina pengar, ja mer egentligen, säger Hallberg.

– Det är beklagligt det som hänt och i min position gäller det att ha allmänhetens förtroende men jag ser ingen koppling mellan min privata ekonomi och kommunens, säger Hallberg som hoppas på väljarnas förtroende i kommande val.

Kommentar Strutsnytt
FEL FEL FEL. Klara man inte sköta sin egen privatekonomi bör man inte förvalta andras !!

S-Politiker hos kronofogden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar