Kvar till nyår.

Välkommen till STRUTSNYTT.

Varför betala skatt och avgifter i ett land som saknar välfärd?

Kontakta STRUTSNYTT - strutsjagarn (at) live.se


Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 29 mars 2010

Tommy lämnar socialdemokraterna.


Den populära politikern Tommy Hvenström (S) i Borlänge lämnar partiet. Han har tröttnat på att socaldemokraterna sviker sina väljare gång efter annan. I de senaste valen har Tommy bidragit med nämare 500 personröster varenda gång.

- DT -

kommunalpolitik de senaste tolv åren. Tre mandatperioder har han suttit i fullmäktige och hans popularitet bland väljarna har inte varit att ta miste på.

Vid varje val har han fått mellan 400 och 500 personröster. Något som gör honom till Borlänges mest uppskattade S-politiker bland väljarna. De enda som fått fler personröster än Hvenström är de som varit högst upp på lista och därmed får de röster på vilka ingen personkryss satts. I Hvenströms fall är det ett aktivt val väljarna gjort när de kryssat i honom.

Trots detta har Hvenström gång efter annan sidsteppats av S-ledningen i Borlänge. Hans enda uppdrag idag vid sidan av fullmäktigeplatsen är som reserv i fritidsnämnden.

- Jag har nu insett att jag aldrig kommer att ges något inflytande. Det här med personröster blir ju bara löjligt då partiet gör precis som de vill med dessa röster och i princip ger fingret åt alla som röstat på mig. Jag har mer än 30 års erfarenhet av ungdomsarbete och det tycker jag att partiet borde ta vara på, säger Tommy som i samband med S-årsmötet på söndagen avslöjade att han nu lämnar partiet för gott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar