Kvar till nyår.

Välkommen till STRUTSNYTT.

Varför betala skatt och avgifter i ett land som saknar välfärd?

Kontakta STRUTSNYTT - strutsjagarn (at) live.se


Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 26 mars 2010

Topp-chef inom landstinget gjorde miljonklipp.


landetstinget i Dalarna gav chefen Claes-Göran Björck sparken och betalade närmare två miljoner kronor av skattebetalarnas pengar för det. Med sparklappen i handen fick Claes-Göran dagen efter ett nytt chefstoppjobb i ett annat landsting med en lön på 125 000 kr/månaden.

- Dalarnas Tidningar -

- Mina tjänster efterfrågades inte, säger han.

Han fick 15 månadslöner - drygt 1,5 miljoner kronor plus sociala avgifter - för att sluta.

- Jag erbjöds avgångsvederlag och jag sa ja. Mina tjänster efterfrågades inte, säger han.

Men nästan direkt efter att han slutat vid årsskiftet fick han nytt jobb - i ett annat landsting.

- Ja, Landstinget Västmanland ringde och erbjöd mig jobb. Jag tackade ja efter lite betänketid, säger han.

Björck är i dag divisionschef för kirurgin i Västmanland.

Han har skrivit kontrakt i ett år, men kan bli kvar till sin pensionering. Eventuellt ännu längre.

Han tjänar 125 000 kronor i månaden för sitt jobb i Västerås.

Det betyder att han både har sitt avgångsvederlag från Dalarna och sin lön i Västmanland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar