Kvar till nyår.

Välkommen till STRUTSNYTT.

Varför betala skatt och avgifter i ett land som saknar välfärd?

Kontakta STRUTSNYTT - strutsjagarn (at) live.se


Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 18 april 2010

70 000 i månaden utan att arbeta.


Det går alldeles utmärkt under krisen att slösa med de offentliga finanserna om man befinner sig tillräckligt högt upp i samhällshierarkin. Ofta hör man statsministern framföra vikten av att hålla ordning på finanserna. Men i vanligt ordning är det bara snack utan verklighetsförankring.

Nedan är ett solklart fall som går bra att anmäla till slöso (Ombudsmannen mot slöseri med skattemedel)

- BLT - Blekning läns tidning -

KALSKROGA

Tidigare ekonomidirektören Per Ollermark är hemma och tickar pengar.
Trots att han inte arbetar får han 70 000 kronor i månaden av Landstinget Blekinge.
Han skulle börjat jobba den 1 mars.

Per Ollermark hade först semester. Tanken var att han skulle få nya arbetsuppgifter i landstinget och börja jobba med dem den 1 mars.

Men arbetsgivaren och den tidigare ekonomidirektören är fortfarande inte överens om vad han ska göra. Per Ollermark befinner sig några dagar i veckan i bostaden i Karlskrona. Han väntar på ett förslag från landstinget som han kan acceptera.

– Jag kom till Blekinge för att jobba som ekonomidirektör. Det arbetet vill jag fortsätta. Jag valde det efter 25 år i det privata näringslivet. Jag avvaktar till jag får ett förslag som är likvärdigt, säger Per Ollermark.
Han menar att alla de anklagelser som riktats mot honom är helt grundlösa:
– Jag känner inte igen mig i dem. Läs mer >>



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar