Kvar till nyår.

Välkommen till STRUTSNYTT.

Varför betala skatt och avgifter i ett land som saknar välfärd?

Kontakta STRUTSNYTT - strutsjagarn (at) live.se


Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 30 augusti 2010

Samhället struntar i Janne 72 år

VÄLFÄRD. 72-åriga Janne Roth är ytterligare ett offer som får lida av regeringens extremt hänsynslösa politik. Resultaten som alliansen önskar uppnå blir allt mer uppenbara. Janne tillbringar nätterna på ett härbärge, i ett trångt rum med sju andra. På morgonen måste han tillsammans med de andra avlägsna sig från byggnaden och har tillstånd att återkomma på kvällen, vardagar kl 17:00 och helger 18:00. Situationen blir knappast bättre av att Janne också lider av ischias samt njursten eller urinvägsinfektion (blod i urin). Trots två läkarintyg som ordinerar vila behandlas Janne fullständigt respektlöst och motas ut på gatan varenda morgon.

HD

Hans bakgrund är knappast typisk för en bostadslös eftersom han haft arbete fram till pensioneringen. Han har varit kyrkvärd, ledamot av kyrkorådet och barn- och ungdomsledare, sjunger i kör och är engagerad i Amnesty. Men så fick han privata problem och livet spårade ur.

Men när personalen skulle se till att han lämnade Härbärget i torsdags satte han ner foten. Nu fick det räcka.

– Då sa jag att nu har jag fattat ett beslut, att om jag inte får vara inne i dag heller så får ni ta hjälp av polisen att kasta ut mig.

Då fick han stanna inne, men det var ett undantag eftersom han är sjuk och gammal. Skäl som inte betydde något dagen innan.

– Jag har varit väldigt medgörlig och alldeles för snäll i livet, men nu är jag inte det längre, säger Janne Roth som när han blivit starkare tänker ta upp sin viktigaste valfråga med Ängelholms partiledare.

– Jag ska fråga hur de ställer sig till härbärget och om det är rimligt att man tvingas gå ute i så många timmar. Det måste bli en ändring.

På fredagsmorgonen tvingades han ut från Härbärget igen.


Samhället struntar i Janne 72 år




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar